Προγράμματα
Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες & τα δυνατά σημεία των ΑμεΑ
Παρέχουμε εξατομικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις, με γνώμονα τη μοναδικότητα κάθε ατόμου.
Απογευματινό πρόγραμμα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Εάν παρατηρείτε πως το παιδί σας:
- χρησιμοποιεί περιορισμένο αριθμό λέξεων
- έχει μοναχικό, μονότονο, περίεργο παιχνίδι
- δείχνει απρόσεχτο
- δεν συγκεντρώνεται
- φαίνεται επιθετικό, αντικοινωνικό
- δυσκολεύεται στη κίνηση
- είναι αδέξιο
- έχει πρόβλημα προσαρμογής στο σχολείο
Μπορούμε να σας βοηθήσουμε!
Ο όρος Μαθησιακές Δυσκολίες περιγράφει γενικά έναν πληθυσμό παιδιών, εφήβων, αλλά και ενηλίκων που έχει απρόσμενα χαμηλές επιδόσεις σε ακαδημαϊκού τύπου έργα.
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής.
Προβλήματα σε συμπεριφορές αυτοελέγχου, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μπορεί να συνυπάρχουν με τις Μαθησιακές Δυσκολίες, αλλά δεν συνιστούν από μόνα τους τέτοιες.
Αν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να εμφανίζονται μαζί με άλλες καταστάσεις (π.χ. αισθητηριακή βλάβη, νοητική καθυστέρηση, συναισθηματική διαταραχή) ή με εξωτερικές επιδράσεις, όπως οι πολιτισμικές διαφορές ή η ανεπαρκής/ακατάλληλη διδασκαλία, δεν είναι το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων ή επιδράσεων.
Η διαταραχή της Ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή η οποία εμφανίζεται πολύ πρώιμα, συνήθως κατά τη νηπιακή ηλικία και αποτελείται από μια σειρά συμπτωμάτων σε τρεις περιοχές:
● μικρό διάστημα προσοχής
● παρορμητικότητα
● υπερκινητικότητα.
Το υπερκινητικό παιδί βρίσκεται σε μια συνεχή διέγερση, συνεχώς κινείται, τρέχει, σκαρφαλώνει ή χοροπηδάει.
Ο ευρύτατα διαδεδομένος όρος «Δυσλεξία» χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει τις μαθησιακές δυσκολίες της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής, οι οποίες δεν συνδέονται με άλλες οργανικές ή διανοητικές διαταραχές.
Η Δυσλεξία ποικίλλει ως προς το βαθμό σοβαρότητας και εκδηλώνεται με δυσκολίες:
● στην πρόσληψη του λόγου
● στην ανάγνωση
● στη γραφή,
● στην ορθογραφία και
● μερικές φορές στην αριθμητική.
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Οι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στην ανάπτυξη πολλαπλών βασικών ανθρώπινων λειτουργιών, όπως η επικοινωνία και η κοινωνικοποίηση.
- Ο Αυτισμός
- το Σύνδρομο Asperger
- το Σύνδρομο Rett
- η Παιδική Αποδιοργανωτική Διαταραχή και
- η Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή -μη προσδιοριζόμενη αλλιώς- συνθέτουν τις 5 Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές.
Ο Αυτισμός ορίζεται από τη διαρκή έκπτωση σε τρεις πλευρές της ανάπτυξης:
- Δεξιότητες Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης.
- Λεκτικές και Μη Λεκτικές Δεξιότητες Επικοινωνίας.
- Τρόποι Συμπεριφοράς, Ενδιαφέροντα και Δραστηριότητες.
Όταν οι ειδικοί κάνουν διάγνωση αυτισμού, αναζητούν έναν αριθμό στοιχείων σε κάθε έναν από τους παραπάνω τομείς. Τα στοιχεία σε αυτούς τους τομείς της ανάπτυξης μπορεί να διαφέρουν σημαντικά και ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.
Νοητική Υστέρηση
Ο ορισμός που δίνεται από το DSM IV και το ICD 10 ορίζει τη νοητική υστέρηση ως την ύπαρξη νοητικού πηλίκου μικρότερου από 70, όπως αυτό ορίζεται από τα ψυχομετρικά τεστ.
Πρέπει να υπάρχουν, επίσης, ελλείμματα λειτουργικότητας σε τομείς όπως: επικοινωνία, αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνικές δεξιότητες, προσανατολισμός, υγεία, ασφάλεια, εργασία, όπως επίσης η έναρξη των δυσχερειών να τοποθετείται πριν την ηλικία των 18 ετών.
Σύμφωνα με μια νεότερη προσέγγιση, η νοητική υστέρηση δεν αντιμετωπίζεται μόνο ως εγγενής κατάσταση, αλλά και ως το προϊόν της αλληλεπίδρασης των ατόμων με το περιβάλλον τους.
H συχνότητα της νοητικής υστέρησης στο γενικό πληθυσμό είναι περίπου 1%, σύμφωνα όμως με άλλες εκτιμήσεις αγγίζει το 3%.